بارداری هفته به هفته

هفته بیست و یکم بارداری

ماه چندم بارداری هستید؟

شما در ماه ششم بارداری و سه ماهه دوم بارداری هستید و 19 هفته دیگر تا ئایان بارداری شما زمان باقی مانده است.

این هفته چه علائمی دارید؟

افزایش اشتها: ممکن است مدام احساس گرسنگی داشته باشید. وعده های غذایی کوچک در فاصله زمانی یک تا دو ساعته  داشته باشید. اگر شاغل هستید همراه با وعده صبحانه و ناهار میان وعده های خود را هم اماده کنید و در ظرف جدا به محل کار ببرید.

رشد سریع ناخن ها: تغییرات هورمونی و افزایش گردش خون، مواد مغذی اضافی را برای مو و ناخن های شما فراهم می کند و باعث رشد سریع تر آنها می شود.

کمردرد: وزن اضافی کودک به کمر فشار می آورد و باعث کمردرد می شود.

برخی علائمی که ممکن است در این هفته داشته باشید

یبوست

ورم دست ها و پاها

عفونت ادراری

تکرر ادرار

سوزش سر دل

فندوق شما چه شکلی شده؟

 به اندازه یه هویجه جنین شما از سر تا پا حدود 26.7 سانتی متر طول دارد و حدود 350 گرم وزن دارد. الان جنین شما از جفت بزرگتره. جوانه های چشایی کودک رشد می کند

هر چه در این هفته بخورید، احتمال زیادی وجود دارد که کودک شما نیز طعم آن را بچشد. این به این دلیل است که وقتی در هفته 21 بارداری هستید، کودک شما هر روز مقداری مایع آمنیوتیک را می بلعد نه تنها برای تغذیه و آبرسانی، بلکه برای تمرین بلع و هضم، مهارت هایی که به محض رسیدن به آغوش شما به آن نیاز دارد.

و این را در نظر داشته باشید: مزه مایع آمنیوتیک روز به روز بسته به آنچه خورده اید متفاوت است – یک روز انچیلادا تند و روز دیگر موز شیرین. از آنجایی که کودک شما قبلاً جوانه های چشایی خود را توسعه داده است، این طعم و مزه در کودک شما از بین نخواهد رفت.

 

در واقع، محققان خاطرنشان کرده‌اند که نوزادانی که در رحم از طریق مایع آمنیوتیک در معرض مزه‌های خاصی قرار می‌گیرند، پس از تولد تمایل بیشتری به خوردن غذاهایی با همان مزه‌ها داشتند.

این چی باید بخورید؟

 

مطالب مرتبط